(Danish)

Kæære Sirener!

Rigtig godt Nytaar 2003 (MMIII)!

I gaamle dage, - da alting var meget bedre... nej, sådan er det jo ikke. - Da jeg var 5 år og lige havde lært at læse, undrede det mig meget, at årstallet skiftede - fra 1949 til 1950. Det kunne man da ikke sådan lige! Nu kan man dårlig følge med...

Men hvis man følger med i, hvad der sker med vores lille kor, er det ikke så svært: Det synger bedre og bedre; her for nylig var vi så imødekommende at vi accepterede en midtjysk korleder som medsyngende korsanger ved en enkelt korprøve. Hun ville så gerne se, hvordan vi arbejder. Det var hun meget glad for.

Juleaften 2002

ET LILLE KOR MED MANGE MEDLEMMER

Det er et lille kor, og det har det været det meste af sin levetid, selv om nogle af Jer jo husker noget andet. Til at begynde med var der 12 sangere, senere en periode med store årgange, hvor vi var helt oppe og røre de 25 i nogle uger; men ellers har det ligget omkring 10-12 sangere i mange år, for tiden 11. En af de nuværende sangere kalder det "Mit lille pigekor". Det skal ingen røre!

Men der er mange, der har været med i koret, og det betyder, at langtfra alle tidligere korsangere kender hinanden. Der har været mange og gode drøftelser af, hvordan man kunne holde den ønskede kontakt vedlige uden at det blev for meget og for tit; men det er jo klart, at den enkelte først og fremmest gerne vil møde sine gamle veninder og synge sammen igen. Selv synes jeg også, det er herligt at se Jer; men der bliver jo sjældent til at snakke med ret mange.

HYGGELIG SIRENESANG

Det var lidt anderledes ved det sidste SIRENE-arrangement. Den 17. november 2002 var vi ikke så mange; til gengæld var det meget meget hyggeligt, og til vores store overraskelse kom der også god musik ud af det. Vi sang nogle af de rigtig gode, gamle numre, men også lidt nyere, og det var ren fornøjelse, vi optrådte ikke for nogen. - Og det var virkelig en fornøjelse!

Og hvad gør vi så? Vi enedes den dag om at prøve at lave et arrangement på en fast dag, hvor de, der har lyst, kan komme og møde hinanden og have det rart og synge sammen. På den anden side synes mange jo også, at det er sjovt at synge for et publikum. Jeg gik videre med begge tankerne bagefter og endte med at få klasket Columbus-ægget i bordet, så det kan stå: Vi laver en Sirene-dag lørdagen før den søndag, hvor der er 9 Læsninger i Hundige Kirke. Så kan de, der har lyst, være med til De 9 Læsninger dagen efter. Sirenerne kan have et nummer selv, eventuelt to, og / eller sammen med pigekoret eller nogle af de andre kor. (Vi har for tiden et børnekor på 11 og et ungdomskor på 7, Hundigekoret er på 30 - 40 medlemmer).

DER ER IKKE ENGANG ET ÅR TIL

Det er LØRDAG DEN 6. DECEMBER 2003 i Hundige Kirke. Vi kan starte klokken 15 og synge, snakke og drikke kaffe (eller omvendt) i løbet af eftermiddagen. Så laver vi en sammenskudsbuffet og spiser og snakker. Mon ikke vi skal slutte ved 20-tiden. Vi skal selv stå for det praktiske ligesom i november; men alle er jo huskendte, så det går vel nok. Lørdag den 6. december 2003!

Man kan så regne ud, at De 9 Læsninger er søndag den 7.12., kl. 19.30. Jeg skal nok sende et eller andet ud, når vi nærmer os, så vi lige kan få organiseret det nødvendige praktiske. Men det bliver nok først i november, så skriv det hellere op med det samme. Hvis det går godt, er det tanken at gentage succesen lørdag den 4. 12. 2004.

JUBILÆUM SKAL VI OGSÅ HAVE

Næste jubilæum er det tanken skal være i 2005, hvor koret har 35 års fødselsdag. Egentlig er det jo 1. oktober, som nogle ved; men vi var enige om, at december er et bedre tidspunkt. Det bliver nok et arrangement ligesom de foregående jubilæer, som arrangeres af kirken, men det kan jo godt tænkes, at det skal lægges på den tilsvarende lørdag.

WEBSITE

Korets website er blevet fornyet og forbedret. Den er også flyttet til en ny adresse; men www.pigekor.dk virker stadig.

Med mange venlige hilsener og ønsket om et godt og inspirerende nyt år!

Henrik